vineri, 7 noiembrie 2008

Bunele maniere in afaceri

Bunele maniere sunt esentiale in conduita si crearea unei imagini proprii favorabile. Totodata, eticheta in afaceri poate fi un punct in plus in obtinerea succesului. O conversatie telefonica de afaceri reprezinta una dintre zonele unde trebuie sa dai dovada de diplomatie si politete.

Zilnic se dau milioane de telefoane pentru incheierea unei afaceri. Persoanele care lucreaza in diferite business-uri interactioneaza, de multe ori, doar prin telefon si nu se intalnesc, adesea, niciodata fata in fata. Singurul reper pe care il au despre tine clientii sau partenerii de afaceri este dat de:

• limbajul si tonul folosite;
• felul in care incepi o conversatie;
• prezentarea proprie si a companiei pe care o reprezinti;
• cat de des intrerupi interlocutorul sau cum gestionezi o discutie in contradictoriu;
• incheierea conversatiei.

Utilizarea unei etichete in conversatia telefonica de afaceri te ajuta nu doar sa iti transmiti mesajul clar, ci si sa contruiesti relatii de afaceri solide, evitand orice fel de neintelegere.

Ti se intampla sa te simti frustrata sau iritata dupa un telefon cu un client sau potential partener de afaceri? Cat din aceasta stare este cauzata de lipsa de eticheta in conversatie? Iata cateva exemple din zona de business si eticheta necesara cand dai sau primesti telefoane.

• Toate interactiunile de succes in afaceri au nevoie de o pregatire prealabila. Nici telefonul nu face exceptie. Este important sa stii detalii despre persoana pe care o suni sau compania pentru care lucreaza, care este cel mai bun moment sa dai telefon si motivele clare pentru care suni. Fii scurta, directa si logica in conversatie.

• Daca persoana pe care o suni nu te cunoaste, este esential sa folosesti primele secunde ale conversatiei ca sa te prezinti. O introducere simpla urmata de o propozitie de prezentare nu arata doar eticheta fara cusur, ci permite celuilalt sa puna informatiile in context.

• Exprima-ti intentiile direct si nu presupune ca interlocutorul intelege automat de ce suni si ce vrei de la el. Specifica scopul telefonului si apoi da detalii folositoare pentru cel cu care vorbesti, ca sa ai un feedback imediat.

• Eticheta in conversatiile telefonice de afaceri necesita profesionalism permanent. Cand vorbesti cu cineva pe care nu il stii, evita limbajul informal sau intrebarile personale. Abia dupa ce ai stabilit o relatie clara de afaceri, este politicos sa intrebi despre weekend-uri, familie sau aspecte personale delicate.

• Ai rabdare. Eticheta de afaceri reiese in a fi calma si a reactiona bine in situatii tensionate. Daca ai rabdare, interlocutor, la randul sau, va evita actiuni si decizii pripite.

Indiferent de conversatia pe care o ai in afacerile personale sau la job, alege tonul potrivit si fii calma - vei reusi nu doar sa castigi respect, ci si sa inchei parteneriate avantajoase

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu